Attractions Banners - 201

בית אבי חי


"סיפור מההפטרה" בתאריך 23.03.2018

     
עד 23.03.2018

"סיפור מההפטרה": מוזיאון ישראל מארח את בית אבי חי להפטרת השבוע בתערוכות ובאגפי המוזיאון

מדי שבוע נפגשים פרופ' אביגדור שנאן ואורחיו עם אחד מאוצרי המוזיאון לשיחה מעט אחרת על הפטרת השבוע

 

לאחר שיתוף הפעולה המוצלח בין בית אבי חי למוזיאון ישראל בסדרת המפגשים השבועית על פרשות השבוע, חוזר פרופ' אביגדור שינאן אל בין תערוכות המוזיאון בסדרה חדשה של בית אבי חי שתעסוק בהפטרת אותו השבוע. (ההפטרה היא קטע מספרי הנביאים שנהוג לקרוא בציבור בבתי הכנסת בשבתות, במועדי ישראל ובחלק מהקהילות לאחר סיום קריאת התורה).
 

מדי שבוע, במהלך החודשים ינואר עד מרץ, יוביל וינחה פרופ' אביגדור שנאן שיחה עם אחד מאוצרי המוזיאון ואורחים נוספים על נושאי ההפטרה. במפגשים האלו יציעו הדוברים מבט חדשני ושונה, כאשר כל אוצר או אוצרת יחד עם האורחים יחוו את דעתם והשקפתם על סוגיות ההפטרה ויצללו לשיחה מרתקת הקשורה לתחום התמחותם באמנות.
 

המפגשים יתקיימו מדי יום שישי בשעה 11:00 במוזאון ישראל – כל פעם באגף ובתערוכה אחרת המתקיימת במוזיאון.


בין המשתתפים בסדרה: פרופ' רוחמה וייס מההיברו יוניון קולג שתיפגש עם שלומית שטיינברג, אוצרת בכירה במוזיאון והן ישוחחו על פרשת שמות: "ואלבישך רקמה" באולם לציורי מופת (ביום שישי - 5/1/2018); חגית מעוז, אוצרת האגף לארכיאולוגיה תשוחח על פרשת וארא: "יאור לי ואני עשיתי" ועל פסל הדריאנוס (יום ששי, 12/1); ד"ר אמיתי מנדלסון, אוצר בכיר מהמחלקה לאמנות ישראלית ישוחח על פרשת בא: "כלי גולה עשי לך" באולם לאמנות ישראלית (יום שישי 19/1 ); ד"ר אדולפו רויטמן, אוצר ומנהל היכל הספר ישוחח על פרשת בשלח (שבת שירה):"מנשים באוהל תבורך" באולם לאמנות ותרבות יהודות (יום שישי, 26/1 ); הרבה פרופ' דליה מרקס מההיברו יוניון קולג' תיפגש עם אלה רגב, אוצרת לחינוך מוזיאלי לשיחה על פרשת יתרו:"הנני שלחני" בתערוכה של האמן הסיני אי וויווי "אולי, אולי לא" (יום שישי, 2/2) ועוד. את כל המפגשים ינחה פרופ' אביגדור שנאן.
 

הסדרה תתקיים מדי שבוע בימי שישי במוזיאון ישראל, בחודשים ינואר-מרץ, בשעה 11:00.


מחיר הכניסה כלול בכרטיס הכניסה למוזיאון.  יש להזמין כרטיסים מראש. פרטים נוספים באתר בית אבי חי ובאתר מוזיאון ישראל.

 

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text