אקראיות מכוונת - התערוכה של רותי אגאסי
כל תצלום הוא בחירה המייתרת חלקים מסוימים של המציאות ומנכיחה אחרים הנטענים במשמעות מעבר לזמן ולמקום בו הוא צולם. רותי אגסי עושה שימוש מודע בתכונה זו של הצילום והופכת אותה למרכזית בעבודתה. תצלומיה אוספים ריבוי של דימויים: מקומות הנושאים זיכרון של היסטוריה פרטית, רשמי מסעות, פריימים מתוך סרטי תעודה המשודרים בטלוויזיה. הדימויים כולם מאופיינים בתכונות ציוריות מובהקות המאפשרות להם לחבור יחד לכדי טקסט המסרטט את החוץ כהשתקפות של הפנים.
המציאות עולה ונבנית כנרטיבים משתנים, שרירותיים למראית עין אך מצטלבים ברובד האסתטי והנפשי. כך נוצר מכלול הפורש היגיון שחותר נגד הציפיות של הצופה, ואף-על-פי-כן, פותח עימו בדיאלוג כמעט מיידי. יופי והרמוניה חוברים בתצלומים לחרדה ואימה בלתי מוסברים. המתח בין שני הקצוות שולט בתצלומים ולוכד מצב תת-הכרתי אישי, שהדיו הם קולקטיביים. העבודות פועלות כנגד תפיסת התיעוד של הצילום ומאותתות אל עבר האפשרות שלו להנציח רק את שמתרחש מעבר לנראה - את המסעות התודעתיים והרגשיים המתגלמים במראות גשמיים, אקראיים לכאורה אך מותווים ומכוונים על-ידי חיפושיה של האמנית.
אוצרת התערוכה: אירנה גורדון
Text text text
|
||