אירועים בירושלים

התערוכה Passages של ג'ון ג'וסט, בית הספר מוסררה לצילום


התערוכה Passages של ג'ון ג'וסט, בית הספר מוסררה לצילום בתאריך 13.02.2011

     
Sunday feb 13th

ג'ון ג'וסט: פאסאג'ים

עבור התערוכה המוצגת בבית הספר מוסררה הכין ג'ון ג'וסט שני קולאז'ים הבנויים מתמונות סטילס של חלקי הפסל Samson slaying a Philistine" " של Giambologna (1608-1529), המוצג במוזיאון V&A בלונדון. דימויים אלה מופיעים גם בתוך סרטו "London Brief משנת 1997. ההתעסקות החוזרת בנושא מעלה שאלות לגבי משיכתו של ג'וסט לסיפור התנ"כי. התוודעות לביוגרפיה ולפילמוגרפיה שלו יוצרת הקשרים אסוציאטיביים לגיבור הטרגאי המנסה בכל מאודו להיאבק בגורלו, אם בלית ברירה כתוצאה מעוולות החיים, או מתוך בחירה לצאת נגד גורל שנחרץ על ידי אחרים (מלחמת ויאטנם, ממשל בוש). בנוסף לקולאז'ים כוללת התערוכה שלוש עבודות וידאו בעלות אופי מדיטטיבי, איטי ופאסיבי.

במידה מסויימת כל עבודה מהווה מעין דיוקן רוחי והתבוננות מעמיקה על החיים:

 

סרטו של ג'וסט משנת 2006 Passages שכותרת המשנה שלו היא 'מדיטציה לקלרה' מוגדר על ידי ג'סט "יותר כאקט של אבל על ילד מאשר סרט". ב 1.11.2000 נחטפה קלרה, בתו של ג'וסט, ע"י אמה טרזה וילוורדה מביתם ברומא. אחרי מספר שימועים בבית משפט, ולמרות חוסר החוקיות שבהשגת המשמורת עליה, קלרה הוחזרה לאמה וכתוצאה מכך הופסק כל קשר בינה לבין ג'וסט - האב שגידל אותה כמעט לבד במשך שלוש וחצי שנותיה הראשונות.

 

בין השנים 1999-1997 יוצר ג'וסט את Nas Correntes de Luz da Ria Formosa - מעין סרט דוקומנטרי שצולם בעיירה קטנה בקבנס בפורטוגל. הסרט צולם במצלמת SONY DX700, שהוצאה במהירות מהקשוק בשל מערכת פוקוס פגומה. ג'וסט משתמש ב'פגם' הזה על מנת לייצר אסתטיקה ייחודית עם אפקט של הלה מסנוורת באזורים שבהם האור בהיר ודרכה הוא מעלה שאלות פילוסופיות על החיים.


 Muri Romani (2000) אינו סרט דוקומנטרי שגרתי - הוא מתמקד בדימוי אחד מרכזי של קיר מטולא ברומא. בעריכה קפדנית מרכיב ג'וסט את הסרט מ 280 צילומי 'סטילס' שצולמו בוידאו. המעברים מדימוי לדימוי נערכו כך שלא יהיה ניתן לראותם וייווצר רושם של דימוי אחד המשתנה ברצף הזמן. 

get-tickets
get-tickets

בית הספר מוסררה לצילום, רח' שבטי ישראל 22

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text