מוזיאון המדע - סטריפ - 1

מוזיאון המדע בירושלים


יום העצמאות במוזיאון המדע בתאריך 09.05.2019

עד 09.05.2019

חוגגים עצמאות במוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים

חמישי 9.5.2019

 

מחיר כניסה 10 ₪ בלבד!

 

מפעל למיחזור פלסטיק – "פלסטי"Factory | מיצבי אמנות מפלסטיק ממוחזר | הכנת ארנק צבעוני משקיות פלסטיק | הדגמה מדעית מרתקת | הצגת מקור לכל המשפחה " פלסטיקטיבה" ועוד. 


על תערוכת אפריקה גול:

 

תערוכה המציגה כ-60 כדורי רגל שהכינו ילדים באפריקה מפסולת מקומית בהיעדר אמצעים חלופיים. התערוכה מציגה את פעילותה של עמותת AfricaGoal, אשר בחרה בספורט הפופולרי בעולם – כדורגל, כאמצעי לחולל שינוי של העלאת מוּדעוּת האוכלוסיה במדינות מזרח אפריקה ודרומהּ לנגיף HIV, במציאוּת המורכבת באזורים אלה. דרך הרגליים ובאמצעות הלב.

 

כחלק מהמיזם המְבַטֵּא ערבוּת הדדית במלוא מובן המילה, מתמקדים חברי העמותה גם בַּפָּן המעשי של משחק הכדורגל. במהלך המסע הם מחליפים עם התושבים כדורי רגל שיוצרו מחומרים מקומיים בכדורי רגל "מערביים" ואיכותיים. הכדורים המקומיים מיוצרים בעבודת-יד בעיקר על-ידי ילדים, ממִגוון חומרים המצויים בסביבה דוגמת חוטים, צמר, שקיות פלסטיק, גומי טבעי, עלי בננה ועוד. כל כדור מיוצר באזור שונה, לפי החומרים הזמינים באותו אזור ובטכנולוגיות שוֹנוֹת. יצירת הכדורים מבטאת את החדשנוּת והיצירתיוּת הַרַבָּה של הילדים בבריאת יש מֵאַיִן לצד תשוקתם לשחק את המשחק האהוב בכל דרך, ומעידה על עוצמת החיבור בין הקהילה לסביבתה הטבעית כמו גם על שינוי בהרגלי צריכת פלסטיק שבאים לידי ביטוי ביצור כדורי הרגל המקומיים.


preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text